Als leerbedrijf is het aangeraden bij een competentie (met onderliggende indicatoren) schriftelijke feedback te noteren. Je kan extra informatie meegeven en de leercontext schetsen. Dit doe je door op het tekstballonnetje te klikken naast de vooruitgangsbalk bij een specifieke competentie.
De cursist, docent en competentiecoach zullen jouw toelichting opmerken omdat het oogje naast de tekstballon roze zal kleuren.
Bij het afsluiten, na elke periode zal de feedback die je meegaf ook op het rapport komen te staan.
Deze bijkomende informatie is waardevol voor docenten, competentiecoaches en de cursist om mee aan de slag te gaan in de praktijklessen. Dit draagt ook bij tot een transparante communicatie doorheen het traject.
De competenties zijn opgesteld voor een langdurig traject. Wanneer een cursist een deel van de onderliggende indicatoren nog niet of weinig in de praktijk heeft gerealiseerd, zal de competentie rood kleuren. Er wordt gekeken naar de evolutie van de cursist doorheen het hele traject; een rood gekleurd competentierapport in de eerste periode is dus normaal bij de start van een opleiding. Aan de hand van de vooruitgangsbalk kan je de kleuren interpreteren.
Er dient op 2 manieren geregistreerd te worden: volgens ‘ter sprake’ en ‘beheersing’. Wanneer je bij 'ter sprake' de N aanduidt (van 'Nooit') kan je de 'beheersing' niet registreren. We gaan ervan uit dat wanneer de cursist een competentie nog niet heeft uitgevoerd, de beheersing hiervan nog niet geregistreerd kan worden. Wanneer de cursist, naar gelang de vordering van de opleiding, deze competentie heeft aangeleerd kan je de frequentie wijzigen naar S (soms) of R (regelmatig) en de beheersing registreren.
Elke cursist moet eerst een startmeting invullen. Pas wanneer de competentiecoach deze startmeting/nulmeting heeft afgerond, kunnen de docent en het bedrijf MICOON gebruiken om het leerproces van de cursist te registreren. Geef de competentiecoach hieromtrent gerust een seintje.
Jouw wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Je kan na het invullen gewoon uitloggen of de pagina sluiten. Je hoeft dit niet door te mailen naar de school of competentiecoach. Zij kunnen dit automatisch raadplegen nadat je MICOON ingevuld hebt.
De gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden. Indien je een nieuw e-mailadres gebruikt, kan dit aangepast worden via de organisatieadministrator. Om in te loggen blijf je jouw oude gebruikersnaam ingeven.
Nadat je bent ingelogd kan je jouw wachtwoord wijzigen. Dit doet je door rechtsboven het grijze icoontje aan te klikken en via de optie 'wijzig wachtwoord' jouw gepersonaliseerd wachtwoord in te stellen. LET OP: deze zullen later niet meer overeenstemmen met de inloggegevens die je eerst per mail kreeg toegestuurd van 'coach werkplekleren'.
De toegestuurde gebruikersnaam en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig. Soms kan het zijn dat er een hoofdletter i staat terwijl je een kleine l (L) leest. Daarom is het aan te raden om de logingegevens rechtstreeks te kopiëren uit je mailbox en te plakken in MICOON. Let op dat er geen spaties worden meegekopieerd.
Er zijn meerdere oplossingen:
Via de knop ‘wachtwoord vergeten’ is het mogelijk de wachtwoordgegevens op te vragen.
Geef bij gebruikersnaam het e-mailadres in dat gebruikt werd voor het aanmaken van uw profiel.
Bij de aanmaak van het profiel werden de logingegevens verzonden naar jouw persoonlijk mailadres door 'coach werkplekleren'. Geef dit in in de zoekfunctie van je mailbox. Zo kan je de logingegevens tussen je mails terugvinden.
Vind je ze niet meteen terug? Neem dan ook eens een kijk bij de ongewenste e-mails.
Stuur een e-mail naar de competentiecoach die jou en jouw lerende begeleidt, of naar de verantwoordelijke van de organisatie. Zij kunnen jouw inloggegevens controleren en indien nodig het wachtwoord opnieuw verzenden.